Välj en sida

Det trettioåriga klivet

Plikten framför allt
Det fanns en tid när företag inte hade särskilt roligt. Vår svenska kultur, i vilken du bör undvika att ta alltför mycket plats,
för att hellre plikttroget följa protokollet, kanske inte direkt bidrog till partystämningen.
Med lite tur kunde företagets medarbetare hamna på en konferens med gott kaffebröd. Då var lyckan gjord.

Prickiga hundar
Sen förändrades Sverige. Värderingar dammades av, moderniserades, ekonomin gick som ett lokomotiv.
Börsmoppar (tyska bilar i miljonklassen utan dörrhandtag) syntes i större utsträckning på gatorna.
Prickiga hundar, gula slipsar och mobiltelefoner stora som matlådor var visuella symboler för framgång.
Young Urb an Professionals och deras livsstilsmönster började bli mer norm än undantag. Och folk ville ha kul.

Stel bransch, tack och lov
Men service till dessa människor och företag fanns inte att få. Konferenssamordnarna hade ännu inte börjat kalla sig eventföretag.
De satt väl och knaprade på nån kongresskaka ute på landsbygden utan att riktigt kunna tillgodogöra sig energin.

Nöjeslivet för näringslivet
Företagsledare ville ha förslag på hur de kunde ha roligare tillsammans med kunder och medarbetare.
Högre servicenivå och mer puls, löd uppmaningarna.
Marknadsekonomin är förutsägbar på det sättet, att så fort det uppstår ett behov, kommer det snart nån och täpper till hålet. Den här gången var det vi som gjorde det först.
Av behovet formulerades en affärsidé som blev Business Service Club.
Den idén lever vi fortfarande efter.

Mannen som kokade över
Ett av våra erbjudanden var medlemskap, med vilket ett medlemskort kunde uppvisas på de bättre etablissemangen i Stockholm, och ge förtur i kön.
Detta blev för mycket för Sverige.
Och i synnerhet för den person som författade ett ilsket brev och bad oss att omedelbart lägga ner verksamheten.

Gratis reklam
Det vara bara början. Tidningarna skrev om hur till synes bättre bemedlade helt obesvärat kunde segla omkring i Stockholms nattliv och komma först till den åtråvärda bardisken.
Vi var naturligtvis glada. Det var den bästa reklam vi kunde få. Helt gratis var den också.

Roligare Sverige
Som i alla kulturer tar det några år innan attityder kommer ikapp förändringar. Nuförtiden är det inte så märkvärdigt med varken events, kundvård, representation eller hög servicenivå.
Vi var med och skrev den svenska eventhistorien. Vi är stolta över att ha format det nya, lite roligare Sverige under våra 30 levnadsår. Och vi är långt från klara.
Tjänsten BSC Premium Service är ett exempel.

Dörrarna står öppna
BSC Business Service Club har länge skickat både festsugna och målmedvetna grupper kors och tvärs över jordens yta.
Det allra senaste är att vi gör det med vår egen resebyrå BSC Travel. Så fort behovet av premiumservice knackar på dörren, så är vi där och öppnar den.
Nu får vi bara hoppas att folk fortsätter snacka om det också.
Vårt budskap till svenska företag är att tänka nytt när det gäller events, sammankomster, konferenser och resor.
När du verkligen vill ta hand om kunder och medarbetare – på ett nytt och spännande sätt – då finns vi där.
För numera kan företag ha riktigt roligt.

DET TRETTIOÅRIGA KLIVET